Startsida
Artikelsektion
En andlig resa genom islam
Utdrag ur koranen
Karaktären Muhammed
Kvinnans roll i islam
Islam i profetiskt sken
Sann och falsk Kristendom
Vem är Jesus?
Så säger HERREN
Vinn muslimen för Jesus
Film: Khalils historia
Frälsningens väg
Efter pånyttfödelsen
Länkar
Kontakt


Stöd Israel i kriget mot Hamas!

Skrivet av: Broder Peter

Det som nu händer i Israel har väl ingen undgått att se eller höra. Den muslimska terrororganisationen Hamas har sedan 8 år tillbaka trakasserat, terroriserat och fört krig mot staten Israel och dess folk. Måttet blev rågat och Israel slog tillbaka mot Hamas för att få ett slut på deras kontinuerliga och urskiljningslösa raketattacker mot civilbefolkningen. Alla länder är överens om Hamas natur och det råder ingen tvekan om att Hamas vill förgöra Israel med alla medel. Organisationens medlemmar gömmer sig bland civilbefolkningen och använder sitt eget folk som mänskliga sköldar för att sedan föra ett psykologiskt krig mot Israel via media. Det är alltså inte lätt att slå ut en sådan organisation, men det är en nödvändighet och priset kan bli högt.

Låt oss förstå ordet "ockupation" som numera används flitigt i media. Ordet används av Israels fiender och antyder att man tar mark som man inte har rätt till. Dock är det så, att Israel faktiskt har rätt till sitt land och enligt Bibeln bör gränserna utvidgas ännu mer. Gud har lovat i sitt ord att det israeliska folket ska få behålla sitt land. Därför innebär varje försök att ta mark från Israel eller att hindra Israel från att ta sin utlovade mark direkt uppror mot Gud. Herren kommer själv att utvidga Israels nuvarande gränser så att de får sin fulla arvsrätt. Förutom den bibliska rätten till landet, så har Israel juridisk rätt (de ägde landet först) till landet, civilisationsrätt (de byggde upp landet) och som en del argumenterar, lidandets rätt till landet (år av lidande i förskingringen). Att ifrågasätta detta är dömt att misslyckas.

Kriget som pågår nu i Gaza är en andlig förebild för det krig som kommer att bryta ut i Europa. Vi kommer att se fler terroristattentat i Europa framöver och islam kommer att stärka sina fästen i Väst. Trots detta kommer islam att skjutas tillbaka. Islam kommer inte från Mellanöstern, även om denna religion är fysiskt manifesterad i detta område. Islam är en andemakt som manifesterar sig som en falsk religion över hela världen, inte nödvändigtvis i formen av islam. Även i kyrkan är denna ande verksam. Det är en ande av religiositet, av avfall och av uppror mot Gud. Det är en härskare i himlarymden. Makten kan inte brytas av människor utan måste brytas av Gud. Endast genom Guds Ande kan denna härskare av himlarymden besegras.

Vad kan vi göra för Israel och hur kan vi hjälpa israelerna i detta krig? Jag vill påstå att vi kan göra mycket genom bön och fasta. Vi kan även göra stor nytta genom att skänka pengar till Israel, genom att resa till Israel och genom att stå upp för Israel här i Sverige när nationen ifrågasätts. Sök Guds ansikte för skeendet i Israel. Kanske har Gud en speciell kallelse för just dig?